Marnat skrev:tyvärr är ju just hongsloi inte alls så skarpa som de flesta apistos är i allmänhet, dock trodde jag faktiskt att de skulle vara skarpare än gröna bågar, jag hade ju själv bågfenor med mina Baenschi, men Baenschi hanen tog livet av både bågfenshanen och honan inom loppet av en månad ungefär, fick införa ett par trifasciata istället som klarade av att stå emot Baenschins kaxighet :)
Han äger fortfarande hela karet men han accepterar triffarna, även om mina Baenschi nyss lekt igen och har yngel i storleken 5-7mm :)
Just denna hongsloihane är rätt stor och kaxig, så jag trodde att det skulle gå vägen och han satte upp rejält mog bågfenan till en början. Jag trodde faktiskt att det skulle vara han som skulle visa var skåpet stod.
Men det visade sig att han mest spänner upp sig och slår med stjärtfenan medans den där bågfenan tar sats och kör rakt på som en ilsken tjur.
Jag hade denna hongsloihane tidigare ihop med 4 borelliis som jag fick flytta till andra kar eftersom han var bara för mycket för dem.
Den andra hongsloihanen jag har som går i mitt 720 tillsammans med borellii, agassizii och cacatuoides har inte alls varit så kaxig.
Intressant det du skriver om trifasciata. De är ju inte större än agazzisii vad jag vet. Jag har en längre tid varit sugen på triffar men inte riktigt vetat var jag skall ha dem. Menar du att de är så tuffa?
En bild måste det ju vara och det får bli en till på opalhanen i 54 liters.:)
[ATTACH]30650[/ATTACH]