vickson skrev:Borlänge
Jag råkar faktiskt vara en hon. :p
Saken är den att jag köpte ett sånt litet akvarium för att slippa fler filter och krångel, han jag köpte det av sa att det räckte för karet (men det är ju lätt att säga...). Min make knorrar redan för det har blivit betydligt dyrare än jag lovade från början med att jag fick lämna in det för silikon, köpa ny bakgrund vilket betyder mer grus och annat som jag har glömt att jag behöver så att lägga ut minsta lilla kronor på filter och annat nu är ett stort "no no". Just nu. Har redan förvarnat om att jag kommer köpa ny pump i höst och det var inte så populärt (och då har jag inte nämnt heller att 2 lysrör tydligen är för lite så att vi kommer behöva köpa till armatur..). Vi har ruggigt tight med pengar just nu och hade egentligen inte råd med det här över huvud taget. Klantigt av mig att inte ta reda på allt innan vi köpte det men så ser det ut. :(
Du ser vilken ärthjärna jag har. ;)
Instämmer med hannesc att omsilikonering äskert var en ganska onödig utgift, men men...
Den räcker nog till (om än i rejäl underkant) om du inte har för mycket som stoppar flödet i karet.