Tack för era svar :)

Nej, det med guppysar och kampfiskar har vi förstått att det inte går. Discusar är nog för stora också som ni sa.

Alltså, jag försöker komma överens med sambon om fisk, men han ska ha bläckfisk och haj o dittan och dattan. Ja, det är så det låter. Han vill ju väldigt gärna ha ett saltvatten, men jag känner mig inte redo för ett sådant.

Vi var nere på Akvarietjänst här i Malmö och han sa också att scalare inte går ihop med guppysarna heller? Det är ju dem där jefla fenorna som gör det, dem som jag tycker är så fina.

Har även funderat på detta med biotop, men jag vet inte där heller. Finns ju så otroligt mycket att läsa och titta på, så allt blir ett snurr i huvudet.
Det värsta är ju att en del säger att det ena funkar medan den andra delen säger att det inte gör det.

Ingen som har en bra bok om akvariefiskar att tipsa om? Så man kan läsa bra fakta om fisken och vad den funkar med och så? Gärna med färgglada bilder :D
Eller kanske bara en hemsida?

Vill ju inte att mina fina nya fiskar ska äta upp/mörda varann.. :/

Jag ska titta vidare på nätet, och skriva ner det som kan tänkas vara intressant och återkomma, och under tiden ger ni mig massa tips på böcker/hemsidor..

Tusen tack för er tid.

/Mia