vickson skrev:
Iiik. [:-13] Säg inte så om växterna, jag börjar kallsvettas. Har sagt 500 spänn för växter max (och jag vill ha fullt av växter) och 500 spänn för fiskar till maken... Jag höll mig nog kvar till priserna från i slutet av -80talet.

Jo jag ska lägga ut bilder när jag får hem karet och sätter igång.

Antar att du menade bakgrunden jag inte var nöjd med?

Det är alltså en rockwall grå/granite men den var grön, typ mossgrön (det gröna försvann dock på mina bilder, min kamera tenderar att plocka bort gröna toner). Det blev stora glipor där bitarna skulle sättas ihop (1 cm som mest) och jag försökte åt båda hållen. Den var avskavd och materialet poröst, tror aldrig att den hade överlevt några algätande malar på grönbete. Men jag vet andra som är nöjda med bakgrunden så jag fick kanske nåt riktigt måndagsexemplar.

Haha, men som Visaldarkness nämner så kan man ofta hitta ganska mycket växter billigt på t.ex Tradera. Sen så växer de ju till sig efter ett tag så det måste inte vara helt smockfullt direkt i början. Man får ha lite tålamod helt enkelt!

Jag tycker att bakgrunden ser snygg ut på bild, kanske syns inte det gröna lika mycket när du fått ner den i vattnet sen? Jag har faktiskt en plansch som bakgrund i mitt kar, så har ingen erfarenhet alls av sådana där bakgrunder, men det låter ju väldigt konstigt om det inte går att pussla ihop bitarna på ett bra sätt? Fråga någon som vet hur de ska sitta så kanske du kan klura ut det :)