Azur skrev:
Ja det låter sannolikare än att man har en Hypancistrus utan att veta om det. Det var den ljusa grundfärgen och bandade fenorna som fick mig att tänka Hypan.

Råden kvarstår förutom att temperature kanske inte bör vara lika hög, några grader under 30 är nog bättre.

Till regicide: är det en gibbiceps är ditt akvarium alldeles för litet, det är en fisk som blir nästan en halvmeter lång.

Nu har jag läst alla svar här, han dog aldrig, och tyvärr har jag inget extra akvarium heller. Han låg på botten och tippa fram och tillbaka allteftersom det kom fram yngel och började gnaga på honom. jag dödade honom :( klarade inte av att se honom ligga och bli uppäten levande...

Angående arten har jag ingen aning utan jag fick honom av en kompis, eller ja honom och honom det kanske är en hon, och vad hemskt om han svalt ihjäl :S men borde han inte ätit lite sniglar jag krossatmot rutor samt yngel som simmar för fullt i akvariumet? Jag hoppas det var något annat fel så jag inte varit hemsk mot honom..

Vad kan man nu skaffa som ska hålla rent istället? ni som kan kanske kan ge något tips så jag inte köper massa i onödan som inte trivs ändå..
i är funderat på räkor? kan det vara något?