Då har dom nog gått åt äppelsnäckorna på Djurmagasinet. Men har fått lite PM här på zoopet så det ser ut att jag får tag i snäckor iallafall!
Åh, men du får hemskt jättegärna kolla med tjejen i hedemora om hon har några och sälja, jag skulle bli jätteglad! Främst letar jag nog körsbärs, men crystal red vore också trevligt.
Jag var in till Söders zoo för första gången på flera år i fredags, och herrejösses dit ska jag flera gånger! För det första var killen jag snackade med (en lite äldre) fruktansvärt trevlig, berättade jättemycket så jag lärde mig en hel del, sen vilket utbud dom har jämfört med exempelvis djurmagasinet tex!! Bara av mitt besök där blev jag sugen på att skaffa ett guppykar också, för dom hade ju så många fina guppys i alla färger och former!! Men jag blev tvungen att hejda mig med ett till akvarieköp just nu, för jag håller ju på med räk och snäckkaret just nu. Tänk vad ett sånt bra bemötande i en butik kan göra!!
Under vilka månader skickar folk räkor? Förstår att det är helt olika beroende på när det blir kallt givetvis, men tänkte på ett ungefär?
Som sagt, hör jättegärna av dig om du pratat med tjejen i hedemora! :)