Ang skällande hundar. Det jag är "allergisk" mot är när hundar i bilar skäller som tokar när man går förbi bilen (hunden sitter i bilen) så att bilen börjar gunga. ÄNNU värre när bilen är i rullning och husse(/matte sitter och kör och hunden skäller som en tok på en hund Utanför bilen.
Min hund gjorde så en gång, EN gång och aldrig mer. Han skällde när vi åkte förbi en hund som gick över övergångstället. Jag stannade mitt inne i stan, klev ur bilen rosenrasande, öppnade bagageluckan och korrigerade honom. ALDRIG MER har han någonsin skällt när en hund går förbi eller när vi åker förbi i bilen. Säger bara en sak Tajming is Everything :D
Ja tajming är allt men i det fallet du beskriver låter inte som tajming, du letar upp en plats att stanna och sen går ut och öppnar bakluckan... Först och främst var du rosenrasande, vilket är en stor svaghet, sen så är situationen redan över så hunden har inte en aning om varför du är aggressiv mot honom/henne! Detta funkar bara på människor för de kan anknyta till en tidigare händelse men även då ska man inte vara aggressiv:)