Jag kommer inte riktigt ihåg om du nämnt någonstans vad du har för andra fiskar i karet - men det finns åtskilliga anledningar till att ynglen reduceras i ganska snabb takt. Många fiskar är fenomenala yngelätare - t.ex. tetror.
Att din yngelhög nu börjar få alltmer mindre antal yngel är bara naturligt och är vanligt när föräldrarna är unga och inte fått upp rutinen.
Jag rekommenderar att du nu bara låter föräldrarna gå klart med sin kull - om ett tag är förmodligen alla yngel borta, men du har då, genom att låta dom vara ifred givit goda förutsättningar för kommade lekar och yngelvårdande.
Det är just precis i detta skede (som du nu upplever) som många får yngelspader och av någon anledning skall i karet och röja och spara ynglen som är kvar. Om du inte har tänkt att livnära dig som palettcikliduppfördare, så skippa detta i nuläget.
Nu skall du snart se nya lekar och yngel - när de du har i karet är borta, vill säga!:)
Om du inte goldmember så går det inte att lägga upp bilder direkt i inläggen - men du kan länka bilder från någon av alla de fotosajter som finns - jag tror någon heter photobucket...
Och filmsnuttar kan du lägga upp på youtube och länka hit - jag har för mig att många fotosajter även har möjlighet att visa filmsnuttar.