Dexter skrev:Hoppas den klarar sig, det behöver inte vara kört. Köpte tre riktigt "risiga" ottosar med insjunkna magar för någon månad sedan.(Precis sådana man inte ska köpa.) Ville "rädda" dem helt enkelt, trodde inte de skulle leva många dagar till i affären. Två utav dem satte igång att stöka runt i karet direkt, den tredje var helt blek, nästan vit, och satt bara still när vi kom hem med dem. Trodde den skulle dö men så vände det efter ett halvt dygn och nu har hon lika rund och go mage som de andra. Du får väl hålla lite uppsikt och försöka peta ner en tablett i närheten av den på kvällen, lite "särbehandling" helt enkelt, gjorde så med vår "klenis". Du måste berätta hur det går.:)
Idag lever de alla fem i alla fall och jag har hittills inte kunnat identifiera den som såg skruttig ut. Den sitter inte längre på glaset utan äter runt med de övriga. Och herregud vad de käkat brunalger - de måste ju ha jobbat hela natten. Jag är otroligt impad. Funderade dock över att de ska var en stimfisk för de sitter ju inte alls tillsammans i grupp eller så utan verkar simma runt för sig själva? Broccolin är flyttat igen till fjärilsstenen och hittills har jag inte set nån oto äta på den.
Föllförfisk skrev:Jag stödmatar inte varje dag. kanse var tredje dag. Det är lite olika. Med tablett så lägger jag i den innan lampan släcks. Ibland efter lampan slocknat. Kul att dina fjärilar gillar grönt! Är säkert nyttigt för dem!
Kanske ska prova med att lägga i när lampan slockat dårå. Min fjärilar kanske är veganfjärilar. :d