spola till 0:34 då kommer den igång! Den ultimata skrämma-hund-dansen;)

När jag var hemma hos morsan och hoppade matta i trädgården så såg jag en ofantligt stor hund hoppa runt i grannens trädgård.
Jag vet att dom är hundrädda och situationen spelades upp för mej, en vättskrämd lönfet svennekärring som skriker som en stucken gris.
En ofantligt stor unghund som tror att det hela är en rolig lek.

Jag hämtade våran hund för att locka över den främmande hunden till våran tomt.
Men jag var samtidigt lite rädd. Men hunden såg glad ut, lite vilsen och förvirrad, men inte hotfull.
Den lekte med våran hund raija, men den var otroligt skygg för mej.
Jag försökte flera gånger att fånga in den, men den hopade smidigt undan.
Till slut lyckades jag få den att springa förbi mej, tillräckligt nära för att kunna stryka handen över ryggen.
När jag gjorde så och hunden kände min hand, så blev den helt lugn.
Helt sjukt tyckte jag... Den var vättskrämd innan, det var alltså bara våran tik som höll den i närheten.
Och när den kände min hand så blev den cool.
Jaja. Koplade den gav den lite mat (den var pinnsmal) lite vatten, sen lät jag den sitta och ta det lite lungt.
Efter en timme ungefär så hör jag värsta skriket.

"Helvete!! Vafan Gör du HÄR!!! HUNDJÄVEL!! KOM HIT!!"
En fyllekärring kommer in i trädgården, hunden börjar yla av rädsla, den pissar ner hela marken, den lägger sej på rygg och gnyr.
Detta var det värsta jag har sett.
Kärringen brakar in genom häcken, Bankar hunden i skallen hårt som bara fan. Och hunden blir typ snurrig av smällen.

"men hörrö! Ta det lungt med hunden!"
"är det din hund eller?? när juste"
"Men du behöver inte slå den!!"
"Den sprang ju bort, den ska lära sej att aldrig göra så igen"
"Tycker inte att det är så konstigt att den sprang bort"
"Och vafan menar du med det??"
"Men du slår ju den!! klart som fan att den inte vill bo hemma hos dej och din sprit"
"ska jag anmäla dej eller?"
"vadå för?"
"du har ju stulit min hund"
"Ge dej!! gå härifrån tokkärring"

Hon släpar hunden med sej! Alltså detta är helt sjukt, hunden är så jävla rädd för den där tanten.
Hela tiden titta den tillbaka på mej, det enda den vill är att komma till någon som bara klappar den över ryggen, ger den mat och kärlek.

Försökte hitta tanten för att anmäla henne, men hunden hade varken skattemärke eller tattuering så jag kunde inte få några ägaruppgifter.

Så sorgligt!