Pickles skrev:
Haha! Jag säger det med ALL välmening, men de ser verkligen ut som söta små ökenråttor där i sanden. XD

Dock slår det mig.. är det inte lite Lite sand? Särskilt om du vill plantera en del växter. Det är visserligen en svår vinkel att avgöra ifrån, men det slog mig ganska omedelbart när jag såg bilden. I verkligheten är det kanske betydligt mer.

Smidigt att få med sant, hur som helst. ^^

HAHA, ännu en som tänkte något i den vägen! :p
Ser ut att vara väääldigt lite sand enligt mig också. För att plantera många växter och förankra de väl brukar jag tycka att det ska vara minst 5cm att rota fast i. Sanden sjunker dessutom ihop en hel del efter ett tag i vattnet och jag bygger struktur på bottnen så det går åt en hel del.

Du har så många val att det inte är sant med karet, även utan ciklider! Om du vill köra Asien är det ett perfekt kar för en massa botior och/eller ålar.
Jag skulle dock nog satsa på måååånga förhållandevis små asiatiska fiskar, om du inte vill köra bräckt (sprutfisk och dyl). Mina dvärgbotior är helt fantastiska och jag kan verkligen se de små rackarna susa runt i ett stort kar. Någon slags betta (en kampfiskhane med fyra honor?) ett stort stim rasboror, ett gäng Sewellior flygandes över alla ytor som algätaare.
Dregglar...