Bygert skrev:Naturligtvis är det viktigare att djurhållningen är bra än att smaken är bra. Prioriteringen är rätt, god djurhållning är första prioritet. Det innebär inte att jag tycker att det är rätt att helt släppa frågan om dålig smak. Jag har haft en hel del sittningar med Jordbruksutskottet, Jordbruksverket och diverse annat löst folk när det gällt att få stopp på diverse dumheter och det som jag märkt att man verkligen får politiker och tjänstemän att lyssna på, det är när man berättar om intresset för att ta in en bit miljö och hur det här ihop med ett stort intresse för djur och natur. Att åka till departementet och prata om glaskross och matchande plastväxter när nån ny dåre lagt en motion om att förbjuda nåt? Nix, glöm det, då kan man lika gärna stanna hemma.
Jag tycker plastväxter är fult, men de förstör inte akvariet som t.ex. krukväxter gör (och som också säljs) så jag kan inte fördöma plastväxter medan jag däremot fördömer krukväxter i akvarium.
Som sagt det viktiga är att se till djurhållning och inte till smak.
Sedan vem har påstätt att man skall åka till departementen och prata om glasskross och matchande plastväxter. De gånger jag har haft möjligheten att framföra min åsikt till myndigheterna så har i alla fall inte jag gjort det och jag har inte hört någon annan göra det heller.