bossep skrev:
Lagar och förordningar är ju till för att efterlevas och det är var och ens skylldighet att känna till och följa dessa.

Jag har som hastigast ögnat igenom L80 och tycker att det i stort ser ganska klokt ut! I alla fall det som berör fiskar och akvarier. Det finns dock en del som kunde vara bättre och kanske en del direkta fel, enligt min högst personliga uppfattning.

Håller inte med dig om att "det i stort" ser klokt ut - men visst finns det bra saker och dåliga saker i skrivningen. Problemet är väl då bara tillämnpningen - att de saker som är bra inte alls kontrolleras utan att det som kontrolleras (hos affärerna - privatpersoner kontrolleras inte alls) oftast är saker som inte har någon betydelse alls eller bara har minimal betydelse för fiskarnas välbefinnande

Förslag: Varför inte eliminera det som är OK och sedan koncentrerar vi oss på det som är fel, saknas eller som kan ifrågasättas ? På det sättet blir ett sånt här arbete enklare, tror jag. Även jag och Kjell borde nog kunna enas på vissa punkter!;)

Nja, det är väl ingen som tycker något annat och det är väl också det som sker. Det enda remissvaret som någon akvarieorganisation skickade in på den senaste rundan var från NCS (jag skrev det på deras uppdrag) koncentrerade sig ju just på det som var dåligt i skrivningen - självklart finns det ingen anledning att älta det som vi instämmer i.

Förresten skall du hålla något föredrag Augusti – September? I så fall skall jag försöka komma.

Inget bokat i några föreningar än i alla fall.