sandish skrev:Förlorade igår en silver haj... Ingen större förlust räknat i pengar, men det är tiden man lagt ner på fiskarna som man förlorar :(
Även min hajmal dog av värmen för någon dag sen....
Är riktigt orolig över att min RTC, Paroon haj och mina 3 st oscar's (påfåglar) ska stämpla ut... Igår när jag kom hem ifrån jobbet visade termometern 32 GRADER!!!!! Så kl 3 på natten blev det ett rejält vattenbyte och i med 6 st pet-flaskor fyllda med is...
Visst är det trist. Man blir lite uppgiven. Har du sett de fiskar du oroar dig för uppvisa några sjukdomstecken? Aptitlöshet eller annat? Om inte kan de kanske klara sig. Kolla igenom alla bra råd här, så får du säkert ned temperaturen några grader.
Det är så mycket som man borde ha kommit på själv, men som åtminstone jag inte tänkt på innan folk här påtalat det. Det där med syrehalten och att det är något de redan burit på som tagit knäcken på dem i värmen - varför kunde jag inte komma på det själv? Skyller min egen slöa tankeverksamhet på värmen. Nu är det bara att hoppas på att det går vägen.