Man kan bara posta bilder i forumet om m är Goldmedlem, men du kan ladda upp bilder på tex. photobucket och sedan lägga in bildlänkarna här.

Ang. matningen så går det utmärkt att mata bar en gång om dagen (att man ska ge stora portioner flera gånger om dagen, som det står på fodeburkarna, det är bara trams, det går utmärkt att mata en gång om dagen), gärna variera med något annat än flingfoder (algtabletter till algätaren tex. Om det är en ancistrus eller liknande funkar det oså att ge tex. gurka eller ärtor lite då och då), tex. fodertabletter eller frysfoder (Tropical sextet från Akvarieteknik är jättebra foder, med 6 olika sorters frysfoder) och ha en dag i veckan då de inte får mat. Snäckor tyder på övermatning, då de äter foderrester.

Nu är det förmodligen inte matningen som är problemet, men kunde inte låta bli :D

Annars har jag ingen aning om vad som kan vara problemet. Köp dropptest och kolla upp vad du egentligen har för värden. Jag har också haft problem med att fiskarna (dock bara mina ciklider, Nyckelhål och fjärilar) betett sig konstigt, mina var skräckslagna och tryckte i de gömställen de kunde hitta ... Det har båda gångerna blivit bättre efter vattenbyte.