Spirea2 skrev:Nä, jag blev så osäker. Tänkte att jag väl ser när de tagit sig. Om jag har räknat rätt var det totalt 6 sorter jag fick. Frogbit, simbräken, hornsärv och tre till. En lång stjälk med små blad. Är de rödaktiga? Två grenade stjälkar med smala blad. Samma sort? Känns som om jag missat något. Tycker inte heller att jag känner igen bacopa eller rotala rotundiflora.
Jag häller faktiskt inte i någon gödning längre. Jag slutade med EasyCarbo som ett led i att försöka få fiskarna att överleva. Har inte vågat börja igen. Det kanske var det som tog kål på dem.
Det är lite vitt och rosa och slamsigt, men det ser inte alls ut som de bilderna jag fick som träffar. Första fisken hade ett hål under hakan och det såg ut som om någon hade tagit en tugga och maten ramlade ut. Man kunde se käken. Den fick sambon slå ihjäl. På denna ser det ut som om den har simmat i 180 rakt in i rutan. Alla sorgmantelteror som dött har inte haft sår vid munnen.'
[COLOR=black]Vad för problem? Jag vill inte har fler problem om jag kan göra något åt det[/COLOR].
Som jag skrev i din andra tråd så är det sumpväxter och du behöver ha koll på dem så att de inte ruttnar.