Min bror gick natur och gjorde ett 100timmars projektarbete. Då startade han att akvarium, tog bilder och gjorde en bok (i princip) om hur allt gick till. Själva "målet" var ju egentligen inte mer än att få igång det.
Ekonomiskt sätt så kan du komma undan rätt billigt. Du skulle ju kunna starta om det du har, för att vara extremt billig. Men annars så kan du köpa ett billigt, relativt litet kar. Vänta bara på socialbidaget. Sen tar du sand från en strand (nattetid), hornsärv & näckrosblad från en sjö. Personligen har jag startat ett 375l nyligen, hittills har jag lagt ut:
Akvarium med tillbehör: 2100
Liggerunderlag under gruset, dubbla lager: 78
Solfilm som bakgrund: 94
Sen är det inget mer. Lite invånare följde med så där hade man väl tur. Men snart så köper jag väl mer fisk och växter, och rötter. Men det går att klara sig rätt bra faktiskt.
Jag börjar också 3an på måndag, känns lite piss att man inte har någon aning om vad man ska göra för projekt. Så om man inte kokar ihop något med en kompis så lutar det åt att starta om akvariet på nytt.
@ Hannesc: Smart drag att ha som mål att få yngel av någon ciklid. Dock kan man om man är lat, skaffa sig paletter eller bågfensciklid om man vill uppfylla målet väldigt lätt. :D
Lycka till med projektet!