Det är en riktigt kul kamera, men mer för lek än för seriösa saker. Stillbildsmässigt så presterar den som en normal kompaktkamera av hyffsad kvalité så med tanke på priset så är den ju inte speciellt bra för det. Istället får man ju finesser som andra kameror inte har, tex möjlighet att ta upp till 60 bilder på en sekund.
Filmningen är ju där den visar sin bästa sida. HD-filmer blir helt ok, ungefär som väntat men highspeed-läget är ju vad jag vet oöverträffat bland konsumentkameror. Det finns några andra modeller som också har samma funktion men då med lägre upplösning och/eller lägre hastighet och det är definitivt inget du vill pruta på. Upplösningarna på 300 fps och 600 fps är ok och fungerar att förstora en aning för att få vettiga klipp, men 1200 fps är så löjligt låg så den är mest en kul grej att testa med. Om man nu tycker att det är roligt att filma en LCD-klocka och se hur siffrorna "ritas" fram :)
Kort sagt kan man säga att för stillbilder så köpte jag mig en riktig systemkamera istället men för film så är den oslagbar och jag kommer inte att byta ut den förrens det kommer en som filmar höghastighet ännu bättre.
Ett tillägg är också att höghastighetsfilm kräver ruskigt mycket ljus. Dom klipp jag har länkat till i den här tråden är filmade med 500W och ändå fick jag ställa upp ISO lite.