Rätt komiskt.. Ska fixa bladen från jobb så fort jag kan.. SÅ ska ni få plugga på lite..
Frigolit möglar jo...
Frigolit har så pass små porer så att ha det i vatten gör så att det SAKTA suger åt sig fukt in i porerna.. Och i porerna vad finns där? jo LUFT..
Det är inte i grund "frigoliten" som möglar.. Men den framstår till att det börjar mögla.. Då fukten möter syret i porerna... Så precis som aljer och dylikt så drar sig mögel till fäste och bygger vidare sig där..
Som jag skrivit några gånger... Frigolit orsakar mögel jo.
Och verkligen inte i hus som någon ovan skrev... Läs vad som skrivits tidigare... Hade frigoliten i ditt hus legat i fukt HELA tiden ... då är det ett dödligt hus du bor i.... Isolering i ett hus ligger inte fuktat hela tiden.
Så jo det kan mögla.
Och jag har verkligen aldrig påpekat något om att folk inte kan något om akvarier... Rätt onödigt sagt... Men däremot så märker jag hur mognadsnivån ligger på visa här...
Men som sagt vi behöver inte dra diskussionen vidare... Börjar jobba igen på måndag ska ordna papprena då:)
Och till TS fråga:)
Det du ska använda kan EJ mögla då det inte är frigolit..
Det är samma byggnadsfunktion som Slimlinen.. Och det är mögelbehandlat :) kvittar hur mycket du bryter upp det osv:)