Hvarulf skrev:Åleds PH-test är en klar favorit. Går att avläsa enkelt i intervaller på 0.2 istället för 0.5 som många andra kör på.
solis skrev:Jag har api som har lite tätare mellan intervallerna har också kört med sera men api var nog bättre, men ibland när det inte är direkt på skalan utan mellan färgerna kan man bli lite förrvirrad men man ser ju om det är mycket eller lite iallafall och var det ligger på ett ungefär.
Intressant! jag har varken sett Åled eller API tester någong gång, tips på vart man kan köpa dessa?
tulle89 skrev:Har bara erfarenhet av JBL och tyckte det märket var rätt lätt att läsa av :)
LoGeek skrev:Jag tycker att JBL (den varianten som bara har 0,2 mellan värdena) har fungerat väldigt bra. Jag är färgblind men tycker ändå att jag kunnat läsa av testen väldigt enkelt. Hade Sera förut och håller med om att de är ruskigt svåra att läsa av.
hmm jo jag kan stämma in på att JBL känns väldigt bra! hade detta när jag startade upp mitt förra kar, så funderar faktiskt på den igen, men det är denna ni snackar om då eller? http://www.pwss.se/image.php?productid=1813