Förstår det =) Saker börjar falla på plats tror jag, sumpstorlek kommer hänga ihop med vad det blir för kar, jag kommer oavsett storlek bygga med leca/lättbetong så det får ju bli en sump som passar storleksmässigt under.
Jag har tittat lite på osmosfilter och det är ju inga enorma l/dygn. Eftersom jag tycker om att ha koll på hur saker ska lösas praktiskt innan det är dags så undrar jag om jag tänker rätt såhär. En burk i filtret fylls med kranvatten, filtret sätts på, det renade vattnet rinner ut i t.ex. en dunk och är klart att användas. Eller alltså, det är redo för salt och vad annat man behöver.
Jag kommer ha karet stående intill en vägg åt höger, på andra sidan den väggen finns vatten och golvbrunn. Hur allt ser ut i det rummet spelar noll roll, det är ett 'skräprum'. Jag tänker att jag kan ha en dunk med kran hängande på väggen där inne. Osmoset fyller på dunken så länge jag matar det med vatten (vrida på kranen 2m bredvid), dunken med kran i botten fyller sedan på karet (sumpen) när jag vrider på kranen, med gravitationens hjälp.
hum jag behöver se ett osmos inkopplat i verkligheten tror jag.. :) visst har de snarlik funktion oavsett fabrikat? Ser ut så bilder i alla fall.