Jag förstår inte varför det skulle bli kaos nu? Göran Persson satt visst i minoritet hela tiden han satt vid makten och det gick tydligen bra.
Jag förstår inte varför folk är så rädda. Jag vill påstå att det är vänsterröran som har skapat segregering genom att dela upp folk, de fattiga/sjuka/invandrare mot de "rika". Dom vill ge bidrag till de förstnämda så att de kan leva vidare i samma sits och de "rika" ska straffas för att de tjänar pengar? Förstår inte logiken. Är det inte bättre att man får tjäna pengar så att människor vill starta företag som ger jobb och sedermera välfärd så att de som verkligen behöver stöd kan få det? Det är lite mer långsiktigt tänkande skulle jag vilja säga!
Samma sak med problemet SD, det är ju den röda sida som skapat denna sits i o med deras totalt oansvariga invandringspolitik. Visst det är ju jättefint att vi ska rädda alla människor som har det dåligt i omvärlden. Men de röda kanske kan fatta nu att det inte funkar att ta hit en himlans massa människor, och sen ge dom lite pengar och en lägenhet i nån förort och tro att allt blir bra sen. Då skapas sånna här partier, och sen gå ut och gråta och tycka synd om sig själva sen, det är för fan ingen ungdomsgård det handlar om, det är Sveriges riksdag/regering, ta ert ansvar istället!! För det första, problemen i de länderna dessa människor kommer från ändras ju inte, hade det inte varit bättre att lägga dessa pengar på att försöka skapa ordning och förändring i dessa länder? Ett litet tankeexperiment, säg att det står 10 miljoner invandrare på vår gräns och vill komma in i vårt land för att de blivit hotade och förföljda i sitt hemland, vad ska vi göra då??
Och sen har vi ju den lilla parentesen att hur kommer alla dessa invandrare hit? Jo många smugglas hit olagligt, säkert på samma sätt trafficking funkar, av diverse maffior och onda människor, alltså stödjer vi dessa as(smugglarna) med skattepengar eftersom det funkar och de kan fortsätta med detta... Ingen som reflekterat över detta? Eller är det jag som fått allt om bakfoten? Förmodligen med tanke på hur många andra reagerar.
Kom att tänka på en grej i går under valvakan på SVT, dom pratade med folk från en moderat styrd kommun (30år) i söder där alla hade det bra, folk hade det gott ställt, sen pratades de med folk från en kommun uppe i norr som varit sossestyrt jämt, och där var folk fattiga sjuka, inga jobb och hade det allmänt dåligt. Och då slog mig tanken att tänk om den där kommunen i norr hade röstat blått alla dessa år, hade inte de också varit rika och mått bra nu?
Oj nu börjar det bli lite långt och jag har egentligen väldigt mycket mer att säga men jag avslutar här ändå.
Kan säga att jag stödröstade på KD.