c90368 skrev:
Jaha, nu kommer jag in igen och är mot strömmen...

Har haft räkor (körsbärs) ganska länge nu, ok att det var lite kul att titta på dem i början, när man tog på sig glasögonen och satte näsan mot glaset. Det var ju även roligt när man kunde konstatera att det blev flera av dem.

Men sen när det var räkor överallt och det hände just inte någonting, ja förutom att de blev ännu flera då, så började jag fundera på varför har jag dessa små varelser i glasburken?

Man kan liksom inte sätta sig ner och studera sina räkor, lika roligt som att titta på färg som torkar. Har man tittat på dem en kväll så har man sett allt som finns att se, liksom!

Ja, ni känner ju mig, så ni vet att jag tycker det är roligt när någon tycker olika:)

PS: Såg en räka som var ute och simmade på fritt vatten i Lejonburken i eftermiddags, det var spännade;)

Smaken är som baken ;)

Om man har ett räkintresse så är din jmf mellan körsbär och kardinaler lite som den mellan guppy och spännande ny VF apistogramma.(Om man nu gå igång på det)
Räkor och den här nano-trenden passar väldigt bra ihop. 30-60L burkar tar lite plats och ger en utmaning att få snygga och funktionella samt anpassade till räksorten. Förutom körsbär är många andra räkor väldigt oförlåtande för felaktiga förhållanden, de dör eller i alla fall inte reproducerar sig. Så det i sig ger att om man nördar ner sig lite i räkor så finns det utmaningar att hitta.