Moving waves, Marnat, Hannesc!
Det blev inte de där gula fjärilarna, som syns på bild i duisburgtråden, trots att jag var redigt sugen. Jag hittade en annan utställare som hade sinnessjukt stöddiga vanliga fjärilar, hananrna runt 5-6 cm.... jag var ju bara tvungen att ta hem ett par - sedan får vi se om dom klarar sig eller får hih eller popeye som är så vanligt. De ser jädrigt bra ut nu iallafall - och gör exakt som nyinköpta fjärilar brukar göra; sätta igång att gräva och spänna sig för varandra - honan har redan ett litet äggrör ute... jaja, det är så i början, sedan kan det bli tristare - vi får se. Jag skall iallafall ta bilder på dom och lägga upp här!
I. adoketaparet är stora och fläskiga - hanen runt 6-7 cm och honan något mindre. De går helt ensamma i et 112-literskar nu - inga fajter, bara ett lugnt, fint runtkollande - de har anlagt en mörk härlig färg, nästan påminnande om Jack Dempseys färger med massor av små skimrande prickar mot en brunsvart botten.
Vi får helt enkelt hålla kontakt via PM om det blir yngel på dessa.
När jag och Ansjo såg dessa på mässan höll vi på att gå av på mitten - vi bokade varsitt par direkt, trots att de var sviniöst dyra!
Nu har jag dock total fokus på att koppa in diskusarna - så jag slänger in bilder på adoketa och fjärilsciklider så fort jag har förvissat mig om att discusarna är sköna och avslappnade!