Nja, den ska fungera precis lika bra som övriga Androidtelefoner. Se bara på t ex Desire som haft problem med buggar (drivrutinerna till Android) som gjorde att grafikminnet inte kunde kunde lokaliseras till 100%. Jag tror dock detta var fixat nu. Innanmätet är ju hyfsat lika mellan HD2 och Desire så det gick tydligen bra att skriva om 2.2 för HD2. Desire HD skulle spränga min budget många gånger om, 3000kr för HD2 var nog häftigt.

Har du haft HTC Sense? Jag ser knappt röken av Windows då HTC helt gjort om och maskerat skiten till något väldigt välfungerande. Att andra tema i Windows-inställningarna förändrar knappt något alls trots att jag letat, så dolt är Windows. Men som sagt ska jag antagligen plocka in Android parallellt.

Jag har inte haft telefonen så länge men vet att Windows ska vara effektivare på vissa saker, speciellt på XDA är Windows populärt (varför minns jag inte). Men det ska jag testa att jämföra om jag nu tar in Android 2.2! :D

Båda telefoner kör en snapdragon processor så rent hårdvarumässigt är de ganska lika, dock är skillnaden att android har ett bättre fil och kernel system, om jag jämför min gamla windows phone med nuvarande desire så håller desiren prestandan tio gånger bättre, och det är mestadels det jag är ute efter, jag vill inte behöva starta om telefonen var tredje till sjunde dag för att minnet gått och blivit fullt, det händer inte med android sen vi fick froyo.

Min desire har nu varit konstant påslagen sen jag fick froyo för lite mer än en månad sen typ och prestandan har inte förändrats ett smack :)

Om du måste flasha den likt gamla windows telefunker för att få in android så får du inte glömma att garantin ryker dock, kolla upp detta är min rekomendation.
Du vill ju inte bli av med garantin ;)

Du har ju definitivt valt rätt telefontillverkare, det enda företag i mina ögon som ligger i samma liga som HTC är Äpplet och är du som jag så antar jag att du aldrig kommer köpa en ifån :D

Anledningen till att xda fortfarande hänger kvar vid windows är troligen för att windows är ungefär lika gammalt som skapelsen :P De har mixtrat och trixat med det i så många år att man blir yr.

Men som sagt, kan du få in froyo i den utan att pajja garantin så lovar jag dig att du kommer älska det :)

EDIT: såg att de ine kör videfilmning i 720p på hd2 :( Hoppas de uppdaterar mjukvaran så du kan göra det snart, guld värt och borde inte vara omöjligt då även kamera hårdvara är densamma som desire.