Getingen, som lovat men sent kommer ett par bilder på modifieringen. Som du ser har jag helt enkelt dragit en luftslang in i skumvadden som jag har vid insuget till pumpen. Det funkar riktigt bra, den mesta gasen dras in igen till reaktorn. Har faktiskt en hel del bubbel från växterna nu! :)
Slänger upp ett par bilder till. Har som tidigare sagt ändrat om lite i layouten även om det inte är några dramatiska förändringar. Gjorde en ganska rejäl växtrensning också så när det nu får växa till lite så blir det nog rätt bra. Har tyvärr lite bekymmer med alger men det är inte så farligt ännu. Beror nog på ojämna nivåer co2 och näring nu när jag grejat med mäsksystemet. Borde få en riktigt jämn och fin nivå nu framöver så länge som jag byter mäskblandning regelbundet.
Köpte idag lite frysta svarta mygglarver för att trigga igång apistogrammorna till lek igen men då jag kommer hem är honan borta. Blev först lite nervös att hon skulle vara dålig även om det vore konstigt då hon igår var riktigt het på att fria till hanen. Men till slut hittar jag henne, hon har nu valt kokosnöten som lekplats med fint igensopad ingång och visar bara nosen då och då. Får hoppas att hon lyckas bättre denna gång, pH är något lägre och mycket stabilare denna gång och så har hon ju en leks erfarenhet.