Hej!
Roten, ja jäklar va den flyter. Ska ju i med vatten idag så jag måste komma på nåt sätt att hålla den nere.. hmm
Jag försökte först ha den längst till ena hörnet. Dels va den för stor och sen såg det inte riktigt fint ut tyckte jag. Men det är ju så klart för att inget annat finns i akvariumet! Ska klura på det där, i så fall får man ju bara kapa några grenar.
Felet: Nejdå, finns inget vatten än. Ska in med vatten ikväll! Måste hitta lämplig slang och koppling till badrummet bara. (bensinslang sa dom på affären, men det rimmar illa i mina öron av nån anledning?)
Nejdå, kolla på BTN slimline... fattar inte att jag lyckades med det där. Höll på hur länge som helst för att få det rätt haha
Tar gärna emot tips på växter runt roten som kan må väl i ett diskus akvarium med temp osv.
En sak jag blev förvånad över är hur fläckig och skitig akvariumet var. Siliconspill på rutorna som jag fått gnugga som en galning för att få bort. Sen så är det lite flammigt på vissa ställen.
Är det bara att polera polera polera tills man får den helt ren eller blir de bättre med vatten i?
Tips på hur ni gör rent rutorna är jag tacksam för också =P