Tack för snabba svar grabbar!

hannesc skrev:
har du fyllt på din än? för micke nere på DM åker o fyller sin på brandservice på skruvgatan nu. jag ska väl med göra det om jag får tummen ur röven.

aquaristic.net har jag bara hört gott om.

jag skulle nog inte köra på att ha en rekaktor i combo med ytterfiltret. det kommer låta så jäkla mycket.

Har inte köpt min tub ännu hehe...Gött, du tipsade han då om Jönköpings stora konspirationsteori, vart man kan fylla sin Co2 tub...Ne reaktor alá combo är jag inte heller så sugen på, då mer att ytterliggare en riskfaktor existerar med slang utanför akvariumet.

ansjo skrev:
Jag har handlat därifrån ett flertal gånger med bara gott att säga. Tullfritt-ja, fraktfritt-nej. Frakten går på ca 20 euro upp till 30 kg, 39 euro upp till 60 kg osv...detta får du reda på innan du skickar sista beställningen.

Betalar via Paypal eller kort eller kontant vid leverans men det kostar extra om jag inte fattat fel. Leverans till dörren via UPS och du följer paketet hela vägen...

Hur fungerar det med leverans till dörren, hört att dom har en tendens att komma tidigt? Då man dessutom förmodligen jobbar. Hamnar paketet någonstans där man istället kan hämta ut det?

Wilhelm skrev:
Jag har köpt mina prylar på aquaristic.net och allt passar till en vanlig hederlig brandsläckare. Glöm inte att köpa CO² säker slang också!

Vanlig luftslang läcker CO²

Jobbar med industriautomation/robotar där vi använder mycket av SMC och FESTO pneumatikslang. Vet dock inte om dessa är Co2 säkra, kanske någon annan som vet?
Förresten vad menar du med att "vanlig luftslang läcker Co2"? Spricker slangen eller läcker koldioxiden ut igenom porer i slangen?