Bass skrev:Haha jag hade nog ett par öl för mycket igår tror jag =P
Jag menar, om jag tar bort juwelpumpen och tar ur filtret ur karet.
Jag har sett att det finns ett riktigt fult tillbehör till Eheim där ett insug finns mot botten och även ett rör strax under ytan. Utan den så får jag för mig att ytan kommer fortsätta vara skitig? Så var det när jag hade lite för högt vatten för juwelfiltrets insug för ytan.
Hålla rent, menade att om jag har roten hängande upp och ner från mittstaget så kommer roten spreta åt alla möjliga håll, så när jag matar diskusarna så får jag svårt att sopa rent på rester som inte Sterbai och tetrona käkat upp.
Tack! Ska kolla in trådarna nu =)
Ska passa på och fråga, i ett par dagar har det vuxit någon vit halft genomskinlig trådliknande sörja på roten. Försökte googla det men hittade inget. Minns dock att jag läst nåt om det??
Nån som vet vad det är?
jag förstår fortfarande inte ditt problem. de du pratade om med insug vid botten o strilrör vid ytan, så är det ju på mer eller mindre alla ytterfilter. funkar ju så.
o vadå skitig yta? hur menar du? vad är det för smuts du har? om du har rörelse på ytan så kommr den hålla sig ren. asså om ett kar står still i nån timme så blir ju inte ytan skitig för det heller.
jag har gjort många kar med rötter hängades ner vilet jag tycker är skitsnyggt. om du måste sopa rent i karet efter du matat så matar du ju för mycket. jag rengör aldrig mina bottnar. behövs inte. har malar o snäckor som städar allt. så de med att det blir svårt att hålla rent bga rötterna håller jag inte med om alls.
en bild på ett diskuskar jag gjorde på Djurmagazinet i jkpg,