Bass skrev:Tja!
Va in och köpte två växter idag, tjejen som jobbade visste inte vad det va. Jag tittar i BTN Akvarium boken och tror att det är Cabomba Aquatica. Ska jag fylla på med växter får jag ta det lite i taget. Nu försöker jag bara tänka på att skapa lite skydd åt diskusen på bekostnad av det stilrena jag försökte få i början =)
Får man vara näsvis och fråga varför du är så snål med växtinköpen? När min dotterson (7år) startade sitt akvarium så fick han 500 att köpa fisk för och 2 000 till växter. Otålig som man är vid den åldern åkte allt i på en gång och har fungerat bra 0 Nitrit sedan start.
Låt roten vara den är snygg! Lekpar låter smart!Får jag diskus par kommer jag inte behålla mer än lekparen tänkte jag. Eventuellt kommer den stora roten till vänster gå om jag hittar nåt lämpligare som inte tar lika mycket plats.. vet inte än.
Min högst personliga syn på alger är att dom hör till ett välskött akvarium. Dom är också bra som vattenkvalitets mätare. Det är ALDRIG algernas fel att dom finns!Alger har jag inte än tror jag. Börjar se på den lilla träbiten och på några stenar att det blivit lite grönt, alger? =)
På rutan har jag inget i alla fall.
Pansarmalar borde man kunna ta in några till, nån fin L-mal måste bara in =)
Mår Ansistrusarna bäst när de är flera så tar jag in nån till, bör det i så fall vara samma sort?
Min åsikt är att man skall ha minst ett par av var fisksort. Vore det inte kul med Ancistrus lek?
Idag är det fortfarande 0 nitrit.
Längtar efter Pmdd nu, vill hjälpa mina stackars växter lite =)
Provar nog på Pistia igen då!! Gillade dom och vill gärna ha någon ytväxt som på vissa ställen ger lite skugga.
Kolla med de du köper diskusarna från vilket vatten de gått i samt vad de matat med. Ta det lugnt med inkoppningen och slå dig ned och njut! Ge sedan tusan i att pilla med burken tills diskusarna har blivit invanda.8 dagar kvar till diskusen kommer. Är inte karet ordentligt igång så kommer jag väl få jobba som en galning med vattenbyten. Men jag kan inte vänta då de kommer från västra sverige till mina trakter =)
Ett gäng vackra Röd Turkos!