Min kille var på G och skjutsade mig till akvarie-affären igår kväll och eftersom fjärilarna bara kostade 39kr/st kunde jag så klart inte hålla mig, Det blev ett redan etablerat par, en hona på typ 4cm och hannen lite större.
Dom sov brevid varandra och jag satt och såg till att dom "skötte sig" under 1h imorse då jag tände akvariet...men det verkar gå hur bra som helst. Visst är dom nyfikna på räkorna och jagar ynglen lite,
men hittills har jag inte sett dem få tag i nåt annat än flingfoder.
Alla guppy mår bra, även tetrorna.
Cikliderna verkar redan ha hittat en liten plats som honan vaktar, jagar bort nyfikna guppysar. Hon är mer bossig, Hannen är helt lugn.
Får se om dom blir mer aggressiva om dom leker...? Dom tycks i alla fall hålla ihop. Inget bråk!
hur som helst så verkar allt fungera fint! Inga katastrofer än! Tror att en del nyfödda yngel kan ryka i framtiden, och visst kommer fjärilarna att bli nån cm större, men jag hoppas att det fortsätter så här så att alla kan bo tillsammans;-)
Tack för att tips och råd!
Till er som har samma funderingar som jag, jag tror att mycket växter, grenar och liknande skyddar de små... ;-)
Det har jag!