exiton skrev:Det jag menar att det är alltid bättre att kolla flera olika källor och inte förlita sig på en enstaka. Jag vet tex inte vilken "expert" som skrivit eran artbeskrivning om tex Florida/spotted gars där jag vet att det står att de ska gå i ett stort akvarium som små. Därför är det ju alltid bra att kolla flera olika o sen dra ett medel. Speciellt storleken kan ju variera väldigt mkt från sida till sida, vet att jag tidigare tänkt på att flera av era max storleks beskrivningar är på vilda exemplar o där kan det ju skilja en del. Men jag tycker också det är väldigt bra att ni har artbeskrivningar!
Jag håller med om att man skall kolla på flera olika ställen och därför så bygger ALLTID Zoopets angivelser på ett flertal källor.
Ja som små (50-60 cm) kan man ha den arten i stora akvarier - som fullvuxna hör de inte hemma i akvarier - vet inte vad det är för något konstigt med det.
ja det är som sagt upp till var och en - du har ju uppenbarligen valt att inte göra något alls för att sprida info - så slö och gniden är du att du vill jobba och tjäna pegar istället för att ödsla tid på en hemsida ;)Mindre bra att ni gör allt för att tjäna pengar på de men de är ju upp till var och en så.
90% är nog en väldigt grov överkant som du tar ur luften!.
Må så vara hänt att jag tog siffran ur luften - jag har ingen som helst statistisk bevisning men skulle man fråga de som jobbar på offentliga akvarier så skulle säkert siffran bli 100%:p