Vandal skrev:
Anledningen till att fasta bordet tas bort var att väldigt få lämnade in saker dit, att ha en person som sitter där under hela auktionen när vi är såpass lågbemannade är onödigt...

vår förening blir inte rik på det här, vi som jobbar på auktionen gör det helt ideellt och tjänar inte ett öre... vi gör detta för att akvariehobbyn ska växa... vill man tjäna pengar rekommenderar jag en annan hobby helt enkelt... detta är en auktion av hobbyister för hobbyister...

tycker du/ni vi kan göra nåt bättre? gå med i föreningen och påverka istället för att sitta på ett forum och gnälla... ju fler medlemmar i föreningen desto mer kan vi stärka akvariehobbyn...

alla säljare värderas lika högt! från storsäljare till de som tar med en liten burk hemodlade platy... hade vi varit fler i föreningen så kunde vi haft fler utrop och därmed kunnat sänka provisionen och utropspriset...

Vi har också snackat om att kunna neka poster, dels eftersom väldigt få köper andmat och dels eftersom vi vill hålla oss på den lagliga sidan... kräftor och andra olagliga djur befattar vi oss inte med...

GCG Genom Petter

(EDIT)

ska man snacka om packning av större mängd så är det lika lätt att ta två sammantejpade påsar... nåt som funkat för de flesta som sålt ciklider parvis på auktionen i flera år...

Jag säger som jag sa förra året max 20 poster per skalle till auktion och resten till fastprisbordet. Men med de nya reglerna överväger jag att stanna hemma.