@Tomiso: Kör inte med färgspruta, kanske skall ta och svänga in på Clas Ohlson och kolla på den där färgen, dock är den dubbelt så dyr om inte mer jämfört med vanligt sprayfärg så funkar det hyfsat med att blanda lite sand i min andra färg så kommer jag nog köra på det!
@Getingen:
[LIST]
[*]Gällande gjutningen;Jag gör avgjutningen direkt på stenen. Det rör sig ju om en tämligen tunn avgjutning så stenens "alla" former får jag med, men ingen struktur. Jag har alltså stenen som mall, plastar på den och sen har jag min nya sten så att säga, blir inte spegelvänt och inte inverterat, men som sagt jag får inte heller med mig ALLA strukturer i stenen utan där får jag istället arbeta lite mer med slutprodukten, slipa, skära och måla så att säga...
[*]Vad gäller formen av fogskum så var det precis som du säger, ett stort problem att polyestern och fogskummet mer eller mindre blev ett [:o] Funderar på om man kanske skulle kunna använda något släppmedel mellan dessa för att på så sätt få en mer korrekt modul?! Tror att jag skall testa detta vid ett senare tillfälle!
[/LIST]
@Hallander: Precis så som jag gör... En tunn avgjutning och då får jag med det mesta som jag är intresserad av att få med :p