bossep skrev:Det finns ett ordspråk på engelska som är bra There is many ways to skin a cat finns säkert något liknande på Svenska. Vad jag menar med det är att du kan uppnå liknande resultat på många sätt. Därför tycker jag du skall hålla dig till en linje.
Du HAR gjort stora förändringar, filterbyte, PMDD, EC, bättre ljus mm. Därmed inte sagt att dessa förändringar är dåliga, All actions has a reaction!
Tidsperspektiv har vi lite olika. När jag tänker lång tid kanske jag tänker månader och år och du dagar eller veckor. (Bara som exempel)
Jo alltså - jag förstår också att det påverkar. Förstår inte riktigt. Vad gäller tidsperspektiv tror jag aldrig att något ska ordna sig på några veckor, jag förstår att det tar månader - men om jag inte ser ens en tendens till förbättring (eller rent av försämring) på 3-4 veckor så funderar jag.
bossep skrev:Jag tänker mer enligt linjen, tycker du att jag kan testa Easy Carbon nu? Tror du jag skall byta till en annan typ av lysrör nu eller skall jag vänta. Betydligt bättre en att smälla i nya rör och sedan fråga, varfer blir mina nya svärdplantsblad gulare? OBS ovanstående är bara exempel!!!!!!
Ja alltså - jag började med easy carbo på rekommendation av bl a defdac. Lysrör har vi också diskuterat här i tråden. Jag har inte gjort något som inte diskuterats tidigare vad jag kan komma på nu.
bossep skrev:Det var därför jag ställde en till synes dum fråga! Både jag och defdac tänkte nog filtermedia som makaroner och du Easy-Life! Det blir lätt fel när man använder samma ord för olika saker. Det bara är så.
Yes box! Men vem har sagt att du ställde en dum fråga?