Icecoffee skrev:Bossep, ta nu apostlahästarna och bege dig till vulkanen o fota runt lite, du pratade om aquascaping, vad kan bli bättre än att efterlikna någon del av området ??
Nu jobbar jag natt o hjärnan är på topp haha, jag personligen skulle köra sanden i botten som är ditt krav, även på bakgrunden, ev här "klista" in lite av den röda lavastenen eller röda stråk för att lyfta den färgen, och hamra ner den så den efterliknar området.
Du sa det själv, du har all tid i världen ;)
Funderade faktiskt på detta!
På och runt vulkaner växer det sällan något. Landskapet är ofta riktigt kargt så kanske man skulle testa växtlöst eftersom jag tydligen bara kan få tag på vallisneria och vattenpest just nu. Ofta växer det lite mer vid foten av en vulkan men ingenting nära toppen. Mitt problem blir nog att det blir alger på toppen men inte botten. Ett kungarike för någon snygg mossa!
Pytsade i sand vatten och den röda stenen. Döm om min förvåning så fyllde den inte ut som jag tänkt mig! Det kanske kan bli en bild i morgon när dimman lagt sig?
Jag har också ett par innevånare i akvariet. Två små gråsuggor hade tydligen överlevt högtryckstvätten!