roosterboy skrev:
Ursäkta mig, men jag tänker ytterst våldsamt under pistolhot att stjäla denna tråd lite. :>

Funderar på att föra över mitt lekpar till ett eget kar (de förbannade neontetrorna verkar inte få nog av att käfta med hanen)

Och jag funderar lite på hur ancistrusen är gällande växtkrav.

Trots att jag lyckats få någorlunda bra med alger (siameserna rensar lite för bra) och att dom får gött med käk så envisas dom med att äta upp precis alla växter jag har i karet.

Så om jag nu vill inreda ett kar just för dessa 2 (och de yngel dom redan har) hur ska jag göra detta?

(stora stenar etc. har jag redan)

och grottor verkar (i mitt fall) vara extremt ointressant.

Även rör verkar ointressant.

Men som sagt, måste man ha växter i ett ancistruskar? För på inte alltför lång tid har dom käkat upp... säkert en femhundring i växter O.O

Höjer armarna och välkomnar dig in i tråden ;)
Det verkar väl inte vara en dum ide, om du nu har ett par som lekt tidigare. Då är det ju som gjort ;)
Asså de äter upp dina växter.. har du prövat med lite hårdare växter, typ anubias? Det har jag aldrig haft några problem med..
Vad det gäller inredning är jag kanske inte rätt person att svara, men jag tänker inte ha annat om ens det en anubias i de karen lekparen går i.. sen kommer jag försöka ha en del bröte i tex. rot grottor och nån gammel båt ;) så de har lite att välja på.. tror att har de väl hittat ett ställe de uppskattar så återkommer nog följande lek dit med.. men det är bara en tanke jag har..

Lycka till med dina malar =)