Jag har lärt min läxa och kommer alltid att skriva noggranna kvitton om jag säljer fler saker på nätet. Jag har däremot inte hört något mer ifrån henne så jag antar att hon inte fick som hon ville alternativt gått till polisen. I vilket fall har hon inget att hämta då jag har erbjudit henne pengarna tillbaka. Har pratat med både konsumentverket och civilrätts... blahblah något namn jag inte kommer ihåg, båda säger att som situationen ser ut kan hon påstå hur mycket som helst men hon måste kunna bevisa att jag som säljare visste att det läckte vid försäljning.
Detta leder dock till en följdfråga: hur länge kan ett akvarium stå utan vatten innan silikon torkar? Hon försökte dra den valsen men jag har haft det akvarium som jag nu bytte till innan försäljningen stående under trappan (torrt och kallt) i ett år och innan jag använde det i förra vevan hade det stått torrt i ca 7-10 år, riktig kvalitet det där. :)
Men att hävda att silikon skulle torka ihop på två veckor verkar orimligt även om akvarieaffären hon frågade har sagt att det kan hända. Någon hårdvaruexpert som kan svara på det?
Och angående att visa goodwill och hämta det:
Problemet för mig är att min familj inte har bil och jag inte har något körkort, så även om jag skulle vilja visa goodwill är det omöjligt vilket jag också förklarade för henne.
Tongångarna i samtalet från min sida var relativt lugna förutom att jag ibland fick säga åt henne på skarpen att inte avbryta mig och lyssna på det jag sa. Hon å sin sida påstod sig vara ursinnig flertalet gånger och lät mig sällan tala till punkt.
Men som sagt, har inte hört något och jag tror verkligen inte att hon har något att hämta i att polisnamäla mig för bedrägeri då jag sålde ett för mig veteligen fungerande akvarium och dessutom har erbjudit henne en reklamation trots att jag egentligen inte behöver. :)
Tack för en stor mängd intressant information.