- Ska jag gøda med PMDD, vad hænder om jag inte gør det, dør væxterna eller væxer de bara långsammare?

Med så pass mycket ljus kommer växterna främst vara kolbegränsade, men när dom anpassat sig för att använda bikarbonat så kommer du sannolikt få de vanliga näringsbristerna. Först kalium- och kvävebrister och senare mikrobrister. Det beror dock en hel del på hur du hade tänkt köra ditt växtakvarium.
Om du ska köra "lowtech" eller "Walstad"-varianten utan vattenbyten så kan det räcka med att enbart övermata fiskarna rejält, men det är naturligtvis lite läskigt med tanke på algrisken..

- Ska jag ha CO2? Før visst kan man væl gøda utan att tillsætta CO2? Vad får jag før resultat av att køra med CO2 alt inte?

Du får ca 10 ggr snabbare tillväxt om du lyckas hålla 30 ppm CO2 under dagen. Dvs växterna behöver 10 ggr mer näring, vilket gör att PMDD är ett krav. Vill/orkar du inte riva ur hinkvis med växter varje vecka så ska du titta på "lowtech"/"Walstad"-växtakvarium istället.

- Blir væxterna mer eller mindre ljuskrævande om man tillsætter CO2?

Mindre ljuskrävande. Men med den ljusnivå du kommer köra så är det inte ljusmängden som kommer bromsa, utan garanterat CO2-tillgång.
Man brukar vilja använda ljusmängden som bromspedal i växtakvarier, aldrig CO2/näring. Så ska du inte köra CO2 kan det behövas dra ner på ljuset en del, lite beroende på hur gröna fingrar du har.

- Finns det några alternativ till PMDD eller ær det det bæsta?

Inte som jag ser det. Tropca, Seachem och Kent gör sina varianter med kväve och fosfor, men dom har valt att tillsätta kvävet i ammoniumform som dels ger nitrit vilket är skadligt för fiskar och dels ökar algrisken enormt.
Med PMDD kommer kvävet i nitratform som inte triggar alger, till skillnad från ammonium.

- Hur påverkas pH av att tillsætta PMDD?

Inte alls i de koncentrationer som rekommenderas.