Miliimli skrev:Få höra din teori då hur jorden har blivi till och människan och allt annat. Vad fick Big Bang att hända? Vad fick allt att bli till?
Min teori?
Wynaut!
För det första anser jag att Hubble's lag är extremt relevant och mer eller mindre ett bevis på BBT's existens, starkare än något bevis på guds dito.
Sen har vi fyndet 1965 av Arno Penzias och Robert Wilson, som mer eller mindre bevisar att BBT har ägt rum.
Hur? Jo:
Vid "explosionen" som egentligen inte var någon explosion, detta är en vedertagen felsanning, så blev det extremt varmt. Denna värme måste ju fortfarande existera någonstans, eller hur? Den kan ju inte bara försvinna.
I alla fall, Penzias och Wilson upptäckte då, 1965, en 2.725 grader varm (grader som i Kelvin, inget annat) CMB, vilket som sagt bekräftar vad många trott, men inte funnit bevis på. Dom fick även ett Nobelpris för enna upptäckt, år 1978.
Det är min grund, orkar inte skriva mycket mer såhär nu, är för trött, men ja. Det är min ståndpunkt i det hela och jag anser att kristendom/islam etc. inte kan bemöta dessa fynd med något relevant, över huvudtaget.