Men pickles det är JUST DET att han går till grunden med varför problemet uppstår med hunden! Han visar hur man tar kontrollen och när du har den så löser sig de flesta problem eftersom hunden har fattat vem som drar i trådarna och sätter reglerna! Givetvis ska man förstärka alla önskvärda beteénden och det lovar jag att Cesar gör men tv- serien går mer ut på att få bukt med människor som beter sig helt åt helsike som hundägare, för de är dem som är det stora problemet:D Sen tycker jag han hela tiden uppmanar till mental stimulans, fast mer på ett grundläggande plan som passar alla hundar, tex kontrollerade promenader (vilket är väldigt underskattat) och att utsätta hunden för dess rädslor! Jag tror det skulle blir rörigt att ta upp specifika mentala stimulansmetoder för olika raser...
Däremot den där Jäkla tanten på gokväll (tror hon hete barbro) som håller på och slänger grejer i marken och uppmanar hundägaren till att låta arga o ryta åt hunden, hon borde ha en spark i arslet, hon gör mig vansinnig[:(!] Hon håller bara på med avledning istället för att skapa förtoende och respect, då menar jag öm respect och inte genom hot och även respekt gentemot hunden!
För att gå tillbaka till cesar, det är en genialisk och lätt metodik som ALLA kan lära sig utan problem, det är finessen med hans program!