c90368 skrev:Visst är de fina som små, men 30 centimeters rovfiskar i akvarium är djurplågeri och kommer alltid att förbli djurplågeri.
När man håller små fiskar i stora akvarium så har man en möjlighet att få en upplevelse. Stora fiskar i privata akvarium handlar om något annat än akvaristik, för det mesta om att visa upp något häftigt.
Jag är besviken över ditt val och du kommer förmodligen att tröttna ganska snart på akvarium.
Mitt sista inlägg i denna tråd:mad:
Men hördu, nu är du faktiskt väldigt otrevlig. :( Jag håller (blivande) stora fiskar pga fascinationen av dem som individer. Som du säger så ser du mindre fiskar som en upplevelse, vi som håller stora fiskar och är seriösa med det ser större fiskar som individer. Vi lägger ner mycket tid, pengar och kärlek på att våra fiskar ska ha det så bra de kan. Jag är en av de få personerna som tagit en fisk för 250:- till veterinären och pröjsat 4000:- för att få honom frisk igen. Hade du gjort det med en dvärgciklid? Fäller du en tår du när en fisk dör? Gör du det? För det gör vi.
Jag är inte intresserad av att ta en strid med konstiga åsikter, men alla andra är hemskt välkomna att delta i tråden. :)