Ty! Jag har en liten baktanke att det kanske eventuellt blir discus framöver, därför har jag kollat alla växter och kikar även på fisk som trivs i typ 28 grader eller varmare. Man kan säga att jag vill skapa förutsättningar för discus om det skulle bli så, hehe.
På Zoopet här står det i artbeskrivningen för Citrontetra att maxtemperaturen ligger på 26 grader, om man googlar "Lemon tetra" så finns det artbeskrivningar där tempen ligger över 28 grader, så vad är rätt? Det lutar nog åt citrontetror iallafall. Jag vill ha ett stort stim av något. Schultz´s tetra är riktigt läcker, rött mot grönt funkar alltid, har rödmunstetror sedan innan. Urläckra mot växterna.
Dvärgciklider har jag inte bestämt mig för än heller, vet heller inte hur många jag kan ha i karet. Tänkte pröva med ett par först och se hur reviret tar sig. Lutar åt boliviansk fjäril. Jag har 2 yngel på A. cacatoides (honor) som börjar bli riktigt stora. Plus farsan då, men då vill jag nog ha en ny hane. Så svårt det här. Fan, måste det finnas så många snygga fiskar?!