PatrikMalmo skrev:Na, fortsättningen är en egen historia egentligen. Bygger på den första men med tillägg. Svårt att väva in det bra. Oxideringen är bara dåligt formaterad, men som jag ser det behövs den för att greppa sammanhanget.
Tja, kanske jag har blivit molnets fader nu... *rodnar* ...jag tänkte iaf verkligen till, kompenserade för vattenmängd i transport unt so weiter. Avdunstningen gör dock så otrolig skillnad så jag egentligen inte begriper det. Handlar om iaf fem liter _per dag_ i ett system om ca 200 liter, uppdelat på flera burkar. Misstänker mycket starkt temperaturskillnader mellan burkarna och omgivningen. Kommer göra om sumpen (större reservoir) plus täcka den med plast. Hoppas det räcker... *s*
Hilsen,
/P
Du kan faktiskt I teorin räkna fram det hela. Vad som spelar in är temperator och luftfuktighet samt vattenyta. Har du sedan cirkulation på både vatten och luft så brakar det upp rejält speciellt nu på vintern när du har låg relativ fuktighet i luften. Om du sätter ett lutande plan som hålls kallt (luft temperatur) så får du rätt bra kondensering som rinner tillbaks. Kanon för värdena med lite ren H2O.
Du kan ju alltid fuska med lite destillerat eller RO vatten!
Bra tips när man kör droppfilter också!