En ny fråga.
Clownhotellet ska ju vara ett komplett kit för saltvatten, men de flesta rekommenderar ändå att man köper en extra cirkulationspump och nån form av fläkt. Jag har hört att Mollyhotell är ganska populära att köra med saltvatten, trots att det i grunden är ett sötvattenskit. Jag har börjat fundera på att skaffa ett Mollyhotell och börja köra det med sötvatten för att sedan när tiden är mogen gå över till saltvatten. Hur mycket extrautrustning behöver man för att konvertera ett Mollyhotell till saltvatten? Jag antar att man behöver en proteinskummare, men hur är det med cirkulationspumpar, filter, lysrör, fläktar, etc.? Det man behöver köpa extra- passar det i befintliga fack som på Clownhotellet? Hur mycket kommer det kosta? Är det ekonomiskt försvarbart att köpa ett Mollyhotell med avsikt att köra saltvatten istället för att köpa ett Clownhotell direkt? Det är ju 20 liter extra vilket känns sympatiskt för fiskarna.
Jag har provat att söka lite efter svaret men inte lyckats hitta så mycket. Om någon känner till nån tråd eller sida där detta behandlas så får ni gärna dirigera mig dit. Jag är mycket tacksam för alla svar.
MVH