PatrikMalmo skrev:Oki, det kom lite droppar på golvet en gång... tror det var runt -78 det hände senast... *s*
Jepp, algerna ska skördas innan det kloggar igen, men filtermatta är svår att rengöra från bra algtillväxt. Fastnar i porerna, ibland går möget tom _in_ i filtermattan. [:(!] Har bitar av filtermatta på en del breddavlopp, och när de kloggar igen är det rätt meckigt att få bort algerna även på de små bitar filtermatta jag kör där. Ett par bitar nät med små maskor överst, sedan kanske en svart plastplatta med borrade hål, sedan filtermatta... det kunde bli rätt lättskött. *funderar*
Jag tror inte alls på att nöden är uppfinningarnas moder. Lathet regerar!!
Hilsen,
/P
[FONT=Verdana]Jag har beställt lite olika typer av Viraduk som jag skall ha till lite andra alg projekt (cyanofälla).
[/FONT] [FONT=Verdana]Skall kanske testa med det ovanpå något poröst? Man kanske skulle testa vulkansand till det åxå?;)
[/FONT]
Lathet som uppfinningarnas moder! Är inte det ett vedertaget faktum? Att detta är drivfjädern för olika experiment med filterteknik är en grundbult. Annars är det bara att byta vatten!:d