Jag ska låta det puttra ifred nu när det inte verkar totalt labilt. Jag körde ju en *hrrm* skum uppstart som inleddes med gödning innehållandes ammonium där cykeln tyvärr råkade avstanna, det verkade slå tillbaka rätt rejält nu i efterhand. Med vattenbytena ville jag ha en omstart av uppstarten och det verkar jag ha fått. Jag vågade heller inte bara lämna det då när jag inte hade möjlighet att övervaka.
Frågan är var jag skulle få tag på något sötvattenlevande foder nu? Bra idé annars!
Jag fotar mest utan blixt, duckandes så att endast kameran syns för fiskarna, fast kameran verkar de inte bry sig om alls (egentligen inte mitt huvud heller). Däremot så verkar mina ben vara skitläskiga!
Donat har jag bara gjort en gång riktigt och tro mig, det var nödvändigt. Jag förstår varför de flyttade från skiffret då där låg kanske 1cm snäckskit plus diverse mulm som ruttnade och yrde runt. Jag tror de är väldigt invanda vid både slangar och händer för de verkar inte speciellt rädda för det heller. Men ben som sagt...
Nu njuter jag bara från andra sidan rummet sneglandes på karet medan jag läser era tips och råd här på Zoopet. :)