Tobbe R skrev:Eftersom du uppenbarligen inte vet något om ultimata förhållanden:
Monsterfiskägarna betalar enl. egen utsago så mycket för fisken att de därför är extra mycket djurvänner för att inte förlora sina investeringar. Tyvärr räckte inte pengarna till ordentligt utrymme. Helt enl. egna uppgifter har exiton sina monster i ett 420 liters kar, ödlekungens största kar är på 240 liter.
Anser du detta vara ultimata förhållanden? Om man inte kan ge fiskarna en god miljö räcker det tydligen med att definiera om vad som är god miljö
Några andra välkända profiler på MFK:
Amaro - största kar 450 liter
Zybeer 450, florida gar i 120 liter
Parachanna största kar 540 liter, ok då, kan jag köpa
DJR80 gars i 720
Fredda håller gars i plastbalja
Allt enl. egna uppgifter. Var blev då 1500 liters karen av som jag blev upplyst om innehades av var och varannan monsterägare?
Jag blev utmanad på en tävling, föreslår en annan: Vi tar med en djurskyddsinspektör på besök hos ett antal medlemmar på resp. forum och räknar antalet anmärkningar
F.ö anser jag att bossep borde veta bättre än att uppmuntra de här dumheterna.
Tobbe
Hur sjutton har detta med tråden att göra?
Dessutom är det rätt roligt att du hittat på volymer på dessa medlemmar. Jag kan inte svara för alla men många av dom stämmer inte, de har större kar.
Alla fiskar är nog inte fullvuxna heller och som jag har sagt förut, du vet ju inte om de håller på att bygga ett större kar. Men men det är så himla lätt att trycka på enter-knappen och skicka iväg ett inlägg innan man tänkt över sitt inlägg, ditt fall är ett praktexempel på det.
Bättre att försöka bidra med något i tråden än att trolla om folks akvariestorlekar.