kjell, kjell, kjell.. tycker det är roligt att du håller dig undan denna tråd.. jag tror inte du har tillräckligt på fötterna för att uttala dig om vad vi håller på med.. Du sitter och pikar oss men tar inte emot något..
vi håller på med artregister, men för de fiskar vi tycker är relevanta.. och har du dessutom inte besökt mfk (vilket jag är helt säker på att du gjort eftersom du vet vad som säljs där och vad som händer) så bör du väl inte uttala dig om huruvida vi är seriösa akvarister eller inte? Du har blivit inbjuden för att själv göra en kontroll av våra kar för att se vad som händer eller inte.. Varför vill du inte det? Du blir tom upphämtad? Om jag får tolka situationen är du rädd att du inte hittar det du VILL hitta.. Eftersom du av någon anledning verkar vara så respekterad av dessa människor påverkar din trångsynthet andra.. det är som en dagisfröken som projicerar en rädsla för spindlar på barn..
Det du ska veta om MFK är att det är ett demokratiskt forum där yttrandefrihet råder, det är dessutom i mångt och mycket en skapelse som sprungit ifrån sitt mål.. i början var det bara en plats på internet där ett gäng fisknördar diskuterade en passion då Zoonen inte var tillräckligt organiserad (bara en enda lång tråd) och zoopet hela tiden försöker hålla "oss" tillbaka.. Att vi inte har ett artregister gör inte oss till en mindre seriös sida även om vi håller på med det.. Dessutom skulle inte du tycka om det artregistret eftersom vi ofta inte tycker likadant.. Om du verkligen vill åstadkomma något kan du ju bli medlem och vara en motpol ^^
Vi är alla överens om att många som har monster inte borde ha det, du står och pissar på oss som faktiskt försöker informera så gott som möjligt.. Du kallar oss mer eller mindre alltid mindre vetande, du kanske borde stanna upp och fråga dig själv; Vet JAG verkligen mest om den här arten, kanske det vore bättre om JimmyAs svarade på det här?
Angående att göra reklam på din sida, tror du inte att din sida pallar konkurrensen från en oseriös sida utan artregister på lite drygt 300 medlemmar som egentligen varit igång sedan sent 2009? OM någon på vår sida undrar över något som avhandlas bättre här har vi inga problem med att skicka dem till dig? Det har hänt flera gånger.. Det vi inte gillar är att folk får skit här och en potentiell likasinnad blir avskräckt för att de mer eller mindre blir utskällda det första som händer.. Därför länkar vi självklart till vår sida.. Vi har inga regler mot det.. Vill du lägga in en skrift som skickar småfiskhållare hit ska jag personligen klistra den åt dig så det är det första de ser när de går in under "övrig fisk"..
Jaja, antingen tar du det här framåt eller så gör du inte det, du är absolut ingen på vår sida av hobbyn, du känner säkert alla gamla rävar etc, det säger jag inget om men vill du få inflytande kan du lika gärna jobba på samma sida av planhalvan istället.. Det ligger som sagt i vårt intresse att försvåra för de oseriösa men om du även sitter och försöker trycka ner och förlöjliga de seriösa skjuter du dig bara i foten..
För att ha en åsikt måste man vara helt övertygad om att man har rätt, men ska den åsikten tas seriöst får man även vara villig att ändra den efter omständigheterna.. Visar du mig en boll som jag inte sett tidigare så kommer jag att erkänna bollen oavsett om du är kjell fohrmann och det är en obehaglig boll, inte blunda för den och argumentera för att inget någonsin kan vara helt runt och därför komma på ett annat namn för bollen..