robidobban skrev:
fan va tråkigt att höra ni som har fött upp dom o allt :(

men men det är ju sånt som händer.

hur stora är föresten era oskar yngel?

Ja de var riktigt tråkigt .. Inte vad man hade hoppats på direkt :( Men nu har vi turen att de som överlevde har återhämtat sig! Så några har vi fortfarande kvar som tur är!
Våra oscar yngel är nog ca 4 cm om man räknar med fenorna... Svårt att avgöra då de simmar runt hela tiden! Verkar dock som de är i en liten svacka då de inte växer så mycket... Men de kommer nog igång snart igen!

Kul läsning Tommy och Frida !

Tror dessutom jag fått lösning på ett gammalt problem ang räkmix så finfördelad att den nästan pulveriserats i karet och dagen efter var alla mina fiskar döda, förmodligen för finfördelad mat.

Men ni får ju se d som en prövning och att d inte händer igen ? :) Ni har väl kvar föräldrar paret ;)

Kul å läsa att d går så bra me påffarna oxå kul å se att dom ahr d så bra :)

/ponta

Hej Ponta!
Det är riktigt kul att vi fick tag på så fina påfåglar ;) Haft dom i ca 3 månader och de har lagt ägg 3 ggr! :)
Den senaste kullen för ett par dagar sen gick det ju inte så bra med... Men sen hittade vi faktiskt några yngel som klarat sig under en sten senare samma kväll... Så nu ligger det och sprattlar i ett litet akvarium där de får gå tills vi vet vart vi ska ha dem hehe. Hoppas att de kan klara sig iaf...

Jasså har du med råkat ut för detta? Ajdå, men ja det kan nog vara så... Slängde nog i en för stor bit tror jag. Men jag vet inte... allt gick så fort!
Nu har vi iaf några som klarat sig och de verkar ha återhämtat sig riktigt bra nu. Beter sig normalt och tigger mat så fort man går in i rummet hehe. Dock ska de inte få sådan mat igen :P